Môj prvý rehabilitačný pobyt v Bardejovských kúpeľoch

06. 10. 2020 Autor: Slavko Varinský

Chcel by som sa s vami podeliť so zážitkami z pobytu v Bardejove. Začiatkom júla som bol s mamkou na pobyte v Bardejovských kúpeľoch. Veľmi som sa na tento pobyt tešil, pretože počas koronakrízy sme sa nemohli nikde dostať. Situácia sa však po pár mesiacoch zlepšila. Nás to neodradilo, preto sme tento pobyt absolvovali.

Cestovali sme tam z Košíc autobusom. Mali sme jeden veľký ťažký kufor, ktorý nás trocha potrápil, lebo sme ho  museli vytiahnuť do kopca k ubytovaniu. Mamka už nevládala, tak som jej pomohol a spolu smer to zvládli. Bývali sme v domčeku Villa Srnka neďaleko centra kúpeľov. Keď sme sa ubytovali, šli sme sa naobedovať do Hotela Astória. Tam sme mali stravu počas celého pobytu.

Pobyt sme trávili procedúrami a wellnessom. Mali sme aj hydromasáže a minerálne kúpele, skupinovú inhaláciu - dýchali sme paru a okolo nás bola tma. Procedúry nám začínali už od 7 rána každý deň, čo bolo veľmi skoro. Mali sme ich len doobeda. Poobede sme mali už voľný program. Po procedúrach sme chodievali posedieť si do podnikov na terasy a na prechádzky po okolí. Celkom dosť peniažkov sme pomíňali, lebo tam bolo všetko drahé. Kúpil som si aj nejaké pamiatky, napr. náramok. Vždy večer bol pre hostí pripravený kultúrny program a živá muzika. Zaujalo ma, keď hral orchester.

Jeden deň sme boli aj v centre Bardejova. Pozreli sme si pamiatky a užili sme si atmosféru mesta. Urobil som si aj pár fotiek z mesta. Veľmi sa mi páčili domčeky na námestí. S mamkou sme navštívili aj Baziliku sv. Egídia. V ten deň bolo veľmi horúco a to nás unavovalo. Po prehliadke mesta sme sa vrátili do kúpeľov autobusom.

V sobotu 18.7. sme mali posledné procedúry a odchádzali sme v nedeľu ráno po 2. týždňoch. Po raňajkách sme sa zbalili a odchádzali. Cestovali sme znova autobusom. Zaujalo ma, keď sme prechádzali okolo štátnych poľských hraníc. Videli sme to len z autobusu, lebo sme nemohli zastaviť, ale tak rád by som Poľsko niekedy navštívil.

Po tejto dovolenke sme sa ešte zastavili v Jakubanoch u mamkinho brata na návšteve. Pomohli sme mu, čo bolo potrebné. Všetko to trvalo dlho, tak sme ostali aj na noc v Jakubanoch.  Na druhý deň sme šli s mamkou domov do Košíc.

Doma som sa zregeneroval a oddychoval po peknej dovolenke a po 2. týždňoch som sa už tešil na kamarátov v DK.

zdroj obr. :  internet: https://www.webnoviny.sk/vzdravotnictve/bardejovske-kupele-prisli-pre-koronavirus-o-viac-ako-tri-miliony-eur-budu-potrebovat-aj-pomoc-statu/