Veľká noc v Krakove

12. 04. 2023 Autor: Róbert Szabó

Ahojte, Partia z Inklubu. Volám sa Róbert Szabó, strávil som s Vami týždeň počas prázdnin v škole. Veľmi sa mi u Vás páčilo a po škole budem k Vám chodiť.

Počas Veľkej noci som prvýkrát navštívil Krakov. A ukážem Vám, čo som videl za 3 dni v Krakove.

Tam aj späť som cestoval týmto autobusom. Cesta trvala približne 4 hodiny, ale ubehla rýchlo.

Prvý deň sme si pozreli kostol na Hlavnom námestí, je jeden z najväčších a najkrajších v Krakove. Pohybovali sme sa po Hlavnom námestí, keďže tam boli Veľkonočné trhy. Videli sme tiež trhovisko Sukiennice, Floriánsku bránu a barbakán. Z barbakánu chránili Poľsko, keď ho v minulosti napadli.

1. deň

Na druhý deň som sa autobusom premiestnil do Osvienčimu  a navštívili sme veľmi smutné Múzeum Auschwitch - Birkenau. V múzeu sa mi páčilo, prešli sme veľa domov a vypočul som si výklad k tomu, čo sa dialo. Dostali sme slúchadlá, pán rozprával do mikrofónu a my sme ho počúvali.

Naspäť do Krakova sme šli poľským vlakom, stanica sa volala Krakow Glowný. Po tomto výlete sme si šli oddýchnuť a potom sme šli ochutnať zapiekanku, známe jedlo v Krakove, ktoré mi veľmi chutilo.  A pozreli sme si trochu večerný Krakov.

Na tretí deň sme videli Námestie poľských a židovských hrdinov, ktorí pomáhali Židom počas 2. svetovej vojny. Taktiež sme videli pôvodný múr z dávnej doby, ktorý rozdeľoval mesto a ľudí. Potom sme našli kolobežky, ktoré sme využili, keďže nás už boleli nohy. Musíte mať na to aplikáciu Bolt. Kolobežkami sme šli na hrad Wawel.

Ešte predtým sme našli jedno opustené námestie, ktoré sa nám páčilo. Potom sme odstavili kolobežky a šli sme sa poprechádzať po hrade. Pozrieť si, ako vyzerá. Hrad sa mi páčil. Videli sme aj draka, ktorý je ochrancom mesta.

Po prehliadke hradu sme šli spať do mesta, zlákalo nás vyhliadkové autíčko, ktoré nás zobralo na Hlavné námestie. Cesta takým autíčkom sa mi páčila. Potom sme išli ešte na chvíľu na trhy, kde sme kúpili darčeky. Dali sme si polievku žurek, ktorá je v Poľsku známa. A potom sme šli do hotela, kde sme si zbalili veci. Z hotela sme odišli o 15:00. Objednali sme si Bolt na stanicu. A čakal nás autobus FlixBus. A autobus nás odniesol do Košíc na stanicu. Do Košíc sme prišli o 20:30.

Výlet sa mi veľmi páčil. Cestoval som so sestrou Miškou a ,,bratom“ kamarátom Borisom. Veľa sme sa nasmiali, nachodili a všetkým Vám odporúčam navštíviť Krakov. Určite neoľutujete. Verím že sa Vám môj článok páčil. S textom mi pomáhala moja sestra Miška.