Leto 2023

19. 09. 2023 Autor: Róbert Szabó

Ahoj, Inklub, v tomto mojom článku by som vám chcel povedať a ukázať,

na aké výlety som chodil počas tohto leta.

Ako prvú som navštívil Bratislavu. V BA sme boli 4 dni. Cestovali sme vlakom, cesta bola nekonečnáááá. Cestoval som so svojím „bratom“ a so svojou sestrou Miškou. V BA sme mali skvelé ubytovanie, aké som ešte nezažil. Mali sme to vybavené cez známych. Predstave si, že sme bývali vo Five Stars Residence. Prvý deň, keď sme prišli, sme sa šli prejsť a nakukli sme na Dúhový pochod. V Bratislave sme si šli pozrieť všetky nákupné centrá, ako Nivy, Eurovea, Aupark. Všetky boli raz také veľké ako náš Aupark. Pokiaľ sme prešli z jednej na druhú stranu,  musel som si dať kávu a sadnúť si, lebo ma boleli nohy.

V BA sme prešli centrum mesta, Staré Mesto, prechádzali sme sa popri Dunaji, šli sme aj autobusom do Ružinova, šli sme na Starý most. V jeden deň sme dokonca šli 2x na loď. Prvý krát sme prešli len krátky okruh, a to je cca pol hodina na lodi, a poobede sme šli až na Devín. Tam sme sa stretli s kamarátom môjho „brata“, majiteľom Bratislavských rožtekov, ktoré nám aj doniesol. Hneď sme sa do nich pustili a boli super. Potom nás odniesol naspäť do centra a šli sme si už po svojom. Do Bratislavy sme prišli po neter môjho „brata“, ktorá žije v Amerike, ale bola v Bratislave. A tak sme ju na pár dní zobrali na naše obľúbené miesto.

Po Bratislave sme šli do jednej dedinky na Horehroní, ktorá sa volá Závadka nad Hronom. Zbožňujeme to tam, chodíme tam prakticky každý rok. Na Horehroní je skvelý vzduch, dokonca aj stromy sú tam najkrajšie. „Brat“ vyrastal v ďalšej dedinke, ktorá sa volá Pohorelá, čiže sme si ju šli pozrieť a tiež ukázať jeho 12 ročnej neteri. Pohorelá je pekná dedina, má však jednu chybu, musí sa ísť stáááále len do kopca.

Z Pohorelej sme šli na Šumiac, ale nešiel som až na Kráľovu hoľu, na to bolo strašne horúco. Na Šumiaci sme si dali kofolu a pomaly šli dolu z dediny. Na ďalší deň sme sa šli člnkovať na Dedinky. Tam sa k nám pripojili aj moja sesternica s priateľom a potom za nami prišli aj sestra s rodinou. Na Dedinkách je krásne. Ak ste tam ešte neboli, určite vám tam odporúčam ísť.  Toto nám ozaj zabralo celý deň. Potom sme už len prišli na chatu a večer sme opekali. Opekanie v daždi ste ešte asi nevideli, ale poviem vám, moja sestra to dokázala... Ale trvalo to len chvíľu, potom sa vyčasilo, čo bolo super. Bola aj malá diskotéka... A od únavy sme potom všetci popadali už len do postelí. Ďalšie ráno sme sa už chystali pomaly, ale isto domov.

Tretí výlet som absolvoval s druhou sestrou Maťkou a jej priateľom v Liptovskom Mikuláši. V Liptovskom Mikuláši sme šli do Tricklandie, galérie optických ilúzií. Tu sme sa nasmiali, veď uvidíte na fotkách. Bolo super. A potom sme sa šli najesť, pozrieť si mesto a vlakom domov. A deň predtým sme šli ešte v Maďarsku na prehliadku korunami stromov. Aj keď bolo horúco, ale vyzeralo to pekne.

O nejaký čas sme šli znova s bratom a sestrou Miškou do Maďarska, do Nyíregyházy. Boli sme ubytovaní u jedného pána, mali sme to asi 10 minút od kúpaliska. Na druhý deň sa k nám pripojila sestra Nika s manželom Kubom a mojimi synovcami Damkom a Oliverkom. V Maďarsku sme každý deň chodili na kúpalisko, čo bolo super, keďže bolo strašne horúco. Ale zlepšoval som sa v plávaní, dokonca som skočil do 2,5 metrovej vody. V posledný deň som objavil čaro toboganov, čo bolo super, veľmi som si to na toboganoch užil. V Maďarsku sme si v jedno poobedie šli pozrieť aj centrum mesta, ktoré majú krásne. Ale bolo tak horúco, že sme sa tešili na kúpalisko.

Ešte aby som nezabudol, v Nyiregyháze majú veľký „Pliac“. Niektorí si možno pamätáte náš Blšák, ja síce nie, ale hovoria mi, že to bolo také. No a tento „Pliac“ je asi 20x väčší ako náš Blšák. Chodili sme hore-dole, pozerali, čo by sa nám páčilo. Niečo sme si aj kúpili. Bolo fajn.

Na všetkých týchto výletoch sa mi veľmi páčilo. Videl som nové miesta, aj staré. Veľa sme sa nasmiali, natancovali. Veľa vody som zažil. Páčilo sa mi veľmi. Verím, že aj vám sa páčil môj článok. Prikladám pár fotiek. A taktiež videá. S týmto článkom mi pomohla moja sestra Miška.