Dovolenka v Španielsku

01. 12. 2023 Autor: Natálka Bartová

Druhý septembrový týždeň som cestovala s mojím bratom Marekom a mojou osobnou asistentkou Dankou do Španielska. Najprv sme išli autom z Košíc do Budapešti. Auto sme nechali v Budapešti na parkovisku. Lietadlo z Budapešti do Španielska nám letelo poobede o štvrtej. Do lietadla som nastúpila z auta pomocou plošiny. Leteli sme asi tri a pol hodiny. Po prílete do Španielska som s pomocou vystúpila z lietadla priamo do letiskovej haly. Na letisku v Španielsku sme si prenajali  auto, aby sa nám ľahšie presúvalo na väčšie vzdialenosti, keďže v okolí boli kopce.

Potom sme sa išli ubytovať do hotela. Bývali sme vyše 20 km od Malagy. Boli sme ubytovaní v bezbariérovom hoteli (Higueron Rental, pozn. red.). Pri hoteli boli bylinky, vedľa hotela bazén aj vírivka. Každý deň po raňajkách som tam plávala. Pri plávaní v bazéne som mala rukávniky.

Poobede sme zase chodievali na pláž k moru. Bola to piesočná pláž s lehátkami a slamenými slnečníkmi. Prístup do mora bol dobre zabezpečený aj pre vozičkárov. Do mora som išla tak, že ma posadili do „vlečky“, ktorú po drevenom chodníčku ťahali do vody. Voda bola čistá, príjemne teplá a neďaleko brehu nebola ani veľmi hlboká. V jeden deň však boli také veľké vlny, že bol zákaz kúpania. Na výstrahu vyvesili aj červenú vlajku. Inokedy som sa ale vykúpala do sýtosti.

Podvečer sme chodili von do mesta. Vždy sme išli niekam inam. Posedeli sme si v niektorom podniku a dali sme si večeru. Prechádzali sme sa napríklad v prístave, v ktorom kotvili lode. Chodievali sme aj na zmrzlinu. Videli sme, ako ľudia v baroch veselo tancujú. V Španielsku je cez deň veľmi horúco. V noci zasa veľmi živo. Podniky sú otvorené a ľudia sa tam zabávajú do neskorých nočných hodín. cool

Posledný deň dovolenky sme išli vláčikom do Malagy pozrieť si mesto. Navštívili sme biopark, v ktorom žije veľa druhov exotických zvierat (Bioparc Fuengirola, pozn. red.). Všetky zvieratá tam žijú v prostredí, ktoré sa podobá na voľnú prírodu. Videla som tam napríklad opice, korytnačky, tigre, gorily, hrochy a aligátory. Zvieratá boli za sklom, takže som mala dobrý výhľad. Bolo super, že sme ich  mohli vidieť dosť zblízka. Navyše chodníky v bioparku boli pekne upravené, takže sme cestou nenarazili na žiadnu bariéru. Predtým, ako sme šli vlakom naspäť, sme sa navečerali. Dali sme si mojito, osviežujúci miešaný nápoj. Na druhý deň nás už čakala cesta domov.

Dovolenka v Španielsku sa mi páčila, pretože som videla zaujímavé miesta a zažila som niečo nové. Páčilo sa mi aj to, že Španieli sú k turistom pohostinní a priateľskí. Ďakujem môjmu bratovi a mojej asistentke za trpezlivosť a pomoc počas celého pobytu. Dovolenku v Španielsku všetkým vrelo odporúčam. smile