Český Krumlov a Praha 2023

10. 01. 2024 Autor: Róbert Szabó

Ahojte, kamaráti z Inklubu, v tento vianočný čas vám chcem popriať krásne Vianoce, nech sme všetci zdraví, nech máme vždy úsmevy na tvárach. Ak to náhodou budete čítať po Novom roku, tak vám všetkým želám všetko dobré do nového roku a už sa veľmi teším na 8.1. keď sa uvidíme v našom Inklube.

Pred sviatkami, teda 13.12.2023, sme so sestrou a Borisom navštívili Český Krumlov, a to vám musím povedať, že je to nádherné miesto, priam rozprávkové. Najprv sme ale boli teda riadne šokovaní, keď sme vystúpili z vlaku, tak to vám poviem, to absolútne nevyzeralo na kúzelné mesto, ktoré mi sestra opisovala a ukazovala na fotkách.

Mal som pocit, že sme sa ocitli na konci sveta, kde nič nie je. Ako sme šli a šli a šli, tak sme uvideli paneláky. Tak si hovorím, super sídlisko, no ale šli sme ďalej a nakoniec sme sa dostali na most, ktorý nás doniesol do rozprávkového Starého Mesta. Šli sme nájsť ubytovanie, prechádzali sme ulicami, pokiaľ sme to našli. Mali sme tip. Krumlov je mesto na kopci a s kufrom a kockami na chodníkoch to nie je sranda. Bolt ešte nepoznajú. No ale našli sme ubytovanie. Izbu sme zatiaľ nemali pripravenú, ale pani bola zlatá, tak sme si aspoň odložili veci.

Prvá zastávka bola cintorín, keďže tam je pochovaný jeden z našich obľúbených spevákov Petr Muk,  šli sme teda zas do kopca, aby sme sa mu poklonili. Ako sme sa vracali, tak sme už mohli ísť na izbu, dali sme si po dlhej ceste kávu, čaj a vyrazili sme do mesta. Bývali sme asi 3 minúty od centra, čo bolo super. Krumlov nie je veľké mesto, tak sme všade chodili pešo. Je to síce malé, ale nádherné mesto.

Šli sme sa pozrieť na hrad a okolie, pozreli sme si Kostol sv. Víta, námestie, uličky, prešli sme sa po Zámockých schodoch. Objavovali sme zákutia, keďže každá ulička nám ukázala svoju krásu, navštívili sme asi všetky darčekové obchody. Páčilo sa mi, že majú skôr domácich predajcov a veci vyrobené v Čechách ako napodobeniny na každom kroku. S Borisom sme našli aj obchody s CD, čo nás veľmi potešilo.

Na námestí sme našli aj Infocentrum. Pracovala tam veľmi nápomocná pani, ktorá nám pomohla. A taktiež sme šli na vianočné trhy. Mali sme to šťastie, že tam akurát bol aj koncert, to nás potešilo. Dal som si punč, samozrejme, nealko. Ďalšia vec, ktorá nás milo potešila, boli zálohované poháre za 50 Kč. Ale nakoniec sme sa rozhodli, že si ich necháme na pamiatku. Vyspali sme sa a pokračovali ďalej.

Spravili sme si medzizastávku, nešli sme rovno do Prahy, ale FlixBus nás odniesol do Českých Budějovíc. Bola to len taká krátka zastávka. Na stanici sme si odložili veci do boxu a šup na námestie. Vraj v Budějoviciach sú jedny z najkrajších trhov a áno, sú. Mali to krásne vyzdobené. Uprostred klzisko, kde sa korčuľovali. Prešli sme sa po trhoch, každý si niečo dal, previezli sme sa na kolese. Bolo trocha menšie ako u nás v Košiciach, ale nevadí. Naobedovali sme sa a utekali na vlak. Budějovice sú krásne z toho mála, čo sme videli, určite treba viac času. Ale oproti Krumlovu to je už moderné veľkomesto.

No a dostávame sa k zlatému klincu, našej obľúbenej stanici Praha Hlavné nádraží, na ktorú sme sa už veľmi tešili keďže naposledy sme kvôli covidu boli v Prahe v roku 2019. Z Hlavného nádraží sme išli s kuframi dolu schodmi do metra na zastávku Vltavská, kde sme nastúpili na električku 25 smer Malovanka.

Vystúpili sme a šli sme pešo dolu ku kolejím. Vždy, keď sme v Prahe, bývame na Koleji Komenského, čo je super ubytovanie pár minút od hradu. Keďže sme prišli večer, tak sme sa zložili a šli sme aspoň na hrad. Prešli sme sa dolu na Karlov most, a keďže nás už boleli nohy, rozhodli sme sa ísť na ubytovanie. Z Malej Strany sme šli električkou číslo 22 na zastávku Pohorelec. Prišli sme na izbu, niečo sme zjedli a odpadli do postele.

Prvýkrát som mal sám izbu, čo ma veľmi tešilo. Číslo izby bolo 105. Ráno, keď sme vstali s novou energiou, tak sme šli do mesta. Z ubytovania sme šli pešo znova cez hrad a na Nerudovu ulicu, kde mi Boris vysvetľoval názvy domov, ako u Tří sluncí, U červeného leva. Prešli sme cez Malostránske námestie, kde som si v StarBucks dal kávu. Potom na Karlov most, kde Miška objavila obchod Lucky Bílej čo ju veľmi potešilo a nakúpila si tam.

Pomaly sme šli do centra, hľadali sme CD, staré knihy. Šli sme do Palladia, prešli sme si Nové Mesto, boli sme sa najesť v našej obľúbenej čínskej reštaurácii. A pomalým krokom sme sa vracali na ubytovanie. Oddýchli sme si a večer sme sa vybrali na večerné trhy na Staromestské námestie. Nádherná atmosféra, krásne vyzdobené mesto, ale miliarda ľudí. Museli sme sa držať za ruky, predierať sa, takže to veľmi nepridávalo k tej atmosfére. Pravdupovediac dlho sme sa nezdržali. Dal som si hotdog s trhaným mäsom, so sestrou sme si dali ešte kukuricu a utekali sme všetci traja preč. Bolo tam ozaj, ozaj veľa ľudí.

Na ďalší deň sme šli nakupovať darčeky na Havelské trhy. Zas sme prešli Staré Mesto. Pozreli sme si orloj, boli sa najesť. Najviac sme nakúpili na Havelských trhoch a už sme sa len prechádzali krásnymi uličkami našej obľúbenej Prahy. Okolo 16 sme šli späť na ubytovanie baliť sa a pripravovať sa na odchod.

Keď sme šli električkou, tak akurát skočil futbal Praha a niektorí, čiže kopec ľudí, išli s nami z futbalu. Našťastie Praha vyhrala, tak boli v dobrej nálade, ale aj tak sme sa dohodli, že nebudeme provokovať s našou slovenčinou a radšej sme boli ticho. Cestovali sme večer o 22:15 spacím vlakom od Českých dráh do Košíc. V Žiline sme dosť dlho stáli, keďže sa menil rušeň a odpájali nejaké vozne na iný smer, ale okrem toho cesta prebehla hladko a zanedlho sme boli v Košiciach.

Ďakujem, že som mohol ísť na takýto výlet, kde som znova uvidel krásne mesta a nabral kopu nových zážitkov. Smiali sme sa  a bola dobrá nálada. S článkom mi pomohla Miška. A dúfam že sa vám páčil môj článok a takisto aj video.