Medžugorie

04. 08. 2022 Autor: Peťo Kráľ

Naša púť sa začala cestou do Bratislavy rýchlikom Tatran, potom sme išli autobusom do Chorvátska. Myslím si, že ja som bol jediný vozíčkar, ktorý išiel v autobuse. V Chorvátsku mali šoféri aj my 9 hodinovú prestávku. Strávili sme ju v Baške Vode na pláži a silno ma opálilo. Mali sme tam prvú slovenskú svätú omšu púte, ktorú celebroval o. Marián Bér. O 16.00 hod sme pokračovali v ceste do Medžugoria. Ubytovali sme sa v hoteli Marconi. O 19.00 sme mali večeru – švédske stoly. Najprv sme mali predjedlo, potom polievku, hlavné jedlo a tak zákusok. Bol som taký plný, že zákusok som už nevládal.

Na tretí deň púte sme išli do kostola a chodili sme tam pravidelne dvakrát denne až do soboty. Chodili sme tam doobeda o 11:00 a večer o 19:00 hodine. Vo štvrtok po večernej svätej omši bola adorácia, v piatok poklona svätému krížu a v sobotu opäť adorácia. Z večernej omše sme sa párkrát vrátili až skoro o polnoci (o 23:45). Niekedy sme večer po omši išli na pivo s niektorými pútnikmi. Dal som si citrónový Radler a rozprávali sme sa o púti aj o našich rodinách. Na púti nás bolo spolu 60 ľudí. Moji spolupútnici boli veľmi milí.

Na púti bol aj výstup na horu Podbrdo a Križevac. Na Podbrde sa Panna Mária zjavuje dodnes. Na Podbrdo a Križevac nebol bezbariérový prístup. S vozíčkom sa tam, žiaľ, nedalo ísť, lebo tam je kamenistá cesta. Ja so svojím osobným asistentom Matúšom som v čase výstupu bol na svätej omši. Sväté omše boli v chorvátskom jazyku. Niektoré vety som aj rozumel. Pri Kostole sv. Jakuba sme stretli aj iných Slovákov, ktorí tiež boli na púti. Kňaz nám tam dal aj pomazanie (krížik na čelo). V nedeľu 17.7. sme mali v Medžugorí omšu s otcom Mariánom Bérom. V Medžugorí som absolvoval až sedem svätých omší. Počas celej púte sa kládol dôraz na mariánsku úctu.

Do Medžugoria som chcel putovať preto, lebo ma tam ťahalo srdce. Chcel som tam ísť, pretože toto pútnické miesto už dlho sledujem. Zaujalo ma hlavne tým, že ešte stále tam prebiehajú zjavenia, a to pravidelne 25. dňa v mesiaci. Panna Mária sa tam zjavuje vizionárke Mariji Lunettiovej. Každý mesiac si čítam nové posolstvá (Panny Márie, Kráľovnej pokoja, z Medžugoria pozn. red.) na stránke www.svetlomariino.sk.

Púť do Medžugoria je doteraz môj najúžasnejší duchovný zážitok. Skrátka, je to môj splnený životný sen. V Medžugorí som sa cítil úžasne. Nadobudol som tam pokoj. O rok sa tejto púte zúčastním opäť. Túto púť do Medžugoria odporúčam zažiť každému!

Peťko Kráľ

zdroje obrázkov:

>https://www.facebook.com/televizialux/photos/a.165695170154725/5471634859560703/?type=3