Rodinný výlet do nemeckého mestečka Dortmund

17. 04. 2018 Autor: Danka Podhorová

Ocko mal 17.12.2017 naplánovanú služobnú cestu do nemeckého Dortmundu. S mamkou a ockom sme sa rozhodli, že jeho služobnú cestu premeníme na spoločný rodinný výlet. Aby sme si šetrili sily na dlhú cestu pred nami, tak sme cestou tam ostali jednu noc v malej dedinke Petrovce. Mali sme tam vybraný malý penziónik, v ktorom sme prespali jednu noc. Po večeri v penzióne sme sa šli prejsť po okolí dediny a navštívili sme vianočné trhy.

Ráno sme už okolo 8h. vyštartovali z Petroviec na cestu do Nemecka. Cestovali sme cez Prahu. Dlhú cestu sme si krátili počúvaním hudby v aute, ktoré riadil ocko a spoločnými rozhovormi. J Okolo 17h. sme šťastne dorazili do cieľa, ktorým bolo Nemecko. Ubytovaní sme neboli priamo v Dortmunde, ale v neďalekom mestečku Waltrop. Ocko v tomto mestečku má totiž svoj podnik Tulog s.r.o. V tomto nemeckom mestečku sme boli aj ubytovaní v hoteli Am Park. Od hotela bol kúsok do ockovej firmy. Po prvý krát som mala možnosť naživo vidieť a zažiť atmosféru ockovej veľkej firmy, pozrieť si jeho pracovné priestory a kamióny.

Na ďalší deň po raňajkách nás ocko zobral do mesta Dortmund. Poukazoval nám obchody a centrum mesta. O 12h. sme šli  v meste na obed – turecký kebab. J J Po strávenom čase v meste nás odviezol o 13h. naspäť do hotela vo Waltrope, pretože mal nejaké povinnosti vo firme. S mamkou sme zatiaľ oddychovali na izbe a v TV pozerali nemecké programy. Iné neboli. J

Na tejto dovolenke sme nemysleli len na seba, ale aj na iných, ktorí majú nejaké zdravotné problémy. Preto sme sa podvečer vybrali navštíviť ockovho kolegu do nemocnice. Našej návšteve sa veľmi potešil. My sme mali z toho dobrý pocit, že sme mu spríjemnili deň.

Večer sme si vyhradili čas na prechádzku po vianočných stánkoch v centre Dortmundu. Ako vždy, niečo som si kúpila J a spoločne s rodičmi sme nakúpili hrnčeky v tvare čižmy pre blízkych. Aby sme nezmeškali večeru na hoteli, museli sme sa vrátiť o 18h. do Waltropu.

Na druhý deň ráno sme sa pobalili, lebo sme museli uvoľniť izbu. Išli sme ešte do ockovej firmy a na otočku na hranicu medzi Holandskom a Nemeckom. Odtiaľ sme viezli ockovho kolegu. Ockov šéf nás ešte v Dortmunde pozval na chutný obed. Po obede sme sa vybrali už na Slovensko. Celú noc sme precestovali.

O 6h. ráno sme už boli doma. Ľahla som si unavená rovno do svojej postele J a spala som do obeda.

Tento výlet v Nemecku bol pre mňa zážitkom a zároveň darčekom od rodičov. Mesto by som určite navštívila ešte raz keby sa dalo, no život by som si tam nevedela predstaviť, lebo je to ďaleko. Slovensko a moja rodina by mi veľmi chýbali.

Ďakujem rodičom za všetky krásne zážitky a spoločne strávené chvíle.